onsdag 19 september 2012

Oberoende

När jag blir stor vill jag bli ergonomiskt oberoende. Det skulle ge en enorm frihetskänsla.

Idag har jag varit i simhallen och tittat på simundervisning. Man kan säga att jag gjorde två jobb samtidigt. Jag eskorterade 10 mellanstadiebarn från min skola till och från simundervisning samtidigt som jag spionerade på mina kollegor i "Stanbadet". Det var absolut ingen katastofundervisning, men jag känner ju inte direkt att de flåsar oss i nacken. Om någon av våra simlärare skulle ägna 40% av en bentagsgenomgång åt att berätta hur man ska "böja fötterna/tårna tills det gör ont" när man simmar så skulle jag gråta. Jag fick dock med mig några små idéer som var smarta och som vi kanske kan använda oss av.

Idag lekte vi knutgubbekull på fritids. Det är en ny lek jag kommit på. Mycket kul och uppskattat, men det behövs nog slipas lite på reglerna.

Jag håller på att starta en frågesporttävling även för/med mina kollegor på jobbet. Det är några stycken som verkar haka på och ännu fler som hyllat idén. Musikfröken frågade om hon kunde vara hejarklack...

När jag blir stor ska jag även bli ekologiskt oberoende.

M.v.h.
Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar