torsdag 20 september 2012

Friluftsdag

Idag har jag fått mycket frisk luft. Vi cyklade på morgonen iväg 3 lärare med 46 elever från år 4. Strax efter kom nästan lika många från år 5 och år 6. I Vidingsjö körde barnen stationsövningar i stora grupper. Jag var placerad vid den kanske tråkigaste stationen. Dutta en volleyboll inom laget 2 varv. 20 minuter hade de på sig. Antingen klarade de det eller så misslyckades de. Inget mäta, ta tid eller annat kul där inte. Men det var en mycket rolig dag ändå då barnen är helt underbara. Dessutom var det mycket spännande att se hur gigantisk skillnad det är att åka på friluftsdag med mellanstadielärare istället för lågstadielärare.

Under dagen berättade en elev att jag varit med i en av hennes drömmar. Jag hade simmat under vattnet. Då hade även Janna kommit (elever i fråga har aldrig träffat eller sett Janna). Janna var en haj. Drömmen fortsatte ännu längre och fler personer från klassen var med, men det kanske inte är lika intressant för er att läsa om. Att Janna var en haj är dock alltid intressant.
När vi på eftermiddagen kom tillbaka till skolan var jag inne sisådär 30 minuter på fritids innan jag gick ut och körde "Påven bannlyser" resten av dagen.

Fritidspedagog borde ju vara drömyrket för väldigt många barn.

Tja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar