fredag 7 september 2012

Minnen

Jag lade ut en gammal bild på Facebook igår. Det var en lagbild från en fotbollscup vi spelade när vi var 15. Inom 24 timmar hade 25 personer gillat bilden och den hade fått 39 kommentarer. Minnen berör.

Strax innan klockan 2 kom jag på att jag glömt äta lunch och blev lite stressad. När jag öppnade kylen för att ta fram matlådan jag förberett så stod den inte där! Om det var Janna som hade stulit den? Nej. Jag kom på ganska så snabbt att jag visst hade ätit lunch. Dagarna flyter ihop lite när man är hemma sjuk. Men om 1 timme och 10 minuter så är jag inte sjukskriven längre. Då är jag frisk.

Igår när jag skulle boka besiktning var närmsta lediga tiden i Lkpg i mitten av oktober (alltså en halv månad efter att min besiktningstid går ut). När jag gick in idag igen för att titta så fanns den en ledig på onsdag kväll. Tack.

Nu har jag stökat till ordningen jag skapat här hemma under veckan, omorganiserat och sedan nästan fixat till allting igen. Det blev mer plats över nu tror jag.

Idag skulle jag sätta på en dyr skyddsplast på min mobil (jag hittade den när jag omorganiserade). Sprayen man skulle spraya på fingrarna och plasten innan man satte dit den fungerade inte. Utöver det följde jag instruktionerna till punkt och pricka. När jag kom till punkten där man skulle dra med den medföljande skrapan från mitten och utåt så sket det sig. Det började bra men sedan bucklade det hela till sig och när jag rättade ut det så blev plasten för stor för skärmen. Nu kör jag utan skyddplast på min skärm. Jag kan dock meddela att reklamen om att plasten är så gott som oförstörbar stämmer.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar