torsdag 15 november 2012

Genius genus

Att få grejer är ju alltid kul. Ibland undrar jag dock om jag kanske ska tacka nej till vissa grejer innan jag förvandlas till tjej. Men å andra sidan så är jag ju väl påläst inom genusvetenskapen och vet att det inte finns tjej- och killgrejer... Därför vill jag säga tack till Janna för att du bjuder med mig på Twilight på lördag och tack till Jannas syskon för ansiktsmaskerna som vi fick för länge sedan men testade först idag. Inte lika stort tack till kollegan som blev sjuk så att jag fick skrämmas ur sängen (av min mobil) för att kasta mig iväg och jobba morgonomsorg.

Jag är trygg i min manlighet, men för att ni inte ska börja fundera så ska jag skriva massor om fotboll nu. Herrfotboll. Det är ju manligt per definition. Ni som inte vill läsa om det kan skrolla ner till den gladaste gubben och klicka på den. Sverige - England 4-2. Nice invigning av Friends Arena. Sebastian Larsson gjorde en grymt bra match. Anders Svenssons framspelning till 2-2-målet var sagolikt. Allt det hamnar glömmer man ju dock bort när någon stolle gör 4 helst galna mål. Mot England. Jag tänker dock inte skriva mer om målen då det känns vettigare att ni tittar på dom. Titta sedan på dom igen. Sista målet är ju ett av dom snyggaste någonsin. Räknar man ihop alla fyra så kan jag garantera att ingen haft lika imponerande målproduktion i en match någonstans någongång.

På tal om Zlatan så snackade alla för ett antal år sedan om att han inte lyckades i landslaget för att resten var för dåliga, inte förstod honom och inte kunde ge honom rätt passar. Nu heter det att Zlatan är hela laget och de andra 10 kunde vara vilka som helst. Jag tycker att det är uppenbart att Zlatan vuxit och anpassat sig till det svenska landslaget. Från bortskämd latmask & diva (vilket funkar i Italien men inte i ett svensk landslag) till en überdominant fältherre & lite diva. Om Sverige är en Volvo så trodde Zlatan först att han kunde vara ett ferrarimärke på motorhuven så skulle det bli en ferarri. Nu är han istället en ferrarimotor under huven på en stabil volvo. Som försvarsspelare måste jag dock påpeka att bältena i baksätet inte funkar som dom ska.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Får be volvo att dom garderar säkerhetsbältena med airbags.
    Men så länge det görs fler mål framåt än som släpps in funkar ju även den här moddelen.

    SvaraRadera