onsdag 28 november 2012

Räkna bort siffrorna

Ahhhh, förra inlägget var inlägg nummer 666 här på bloggen. Satan.

Det är lite surt när man slutar 17 och får reda på att man måste börja 06 istället för 08 morgonen efter. Jag vet iofs inte om det var roligare för Janna som slutade 20 och visste redan innan att hon börjar 07:15 imorgon. Vad tycker ni. Är det mest synd om mig: kryssa för den jätteglada gubben. Är det mest synd om Janna: kryssa för den ganska glada gubben.

När jag försökte förklara en tanke kring uttagning av hästar till V75 för min far kom jag att tänka på att det ju inte alls är omöjligt att räkna ut vad som är optimala raden i förhållande till hur stor vinstchans man tror att de olika hästarna har. Jag tänker inte gå in på några detaljer här då jag vet att ni kommer stjäla idén då och det dessutom skulle vara väldigt tråkig läsning. Det är lurigare än vad det låtare men möjligare än vad man kan tro. Ska man göra alla beräkningarna för hand så tar det väldigt lång tid och jag är ingen hejare på att programera datorer. Däremot kan jag programera min gamla miniräknare (som egentligen är min systers). Om jag lyckas hitta den så ska jag göra ett programeringsförsök. Sedan trollar jag bort slumpen från travvärlden. Det kanske finns någon som redan har gjort det här, men jag ska se till att göra det bättre.

Nu ska jag ta hand om tvätten. Det är säkert många som har gjort tidigare, men jag ska göra det bättre.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar