torsdag 8 november 2012

Små trösklar

Tröskelpedagogik har varit temat för dagen. Inledde dagen med egenplanerad idrottslektion planerad på 24 sekunder (den tiden det tog att släppa in eleverna i salen och låta dem slå sig ner). Följde upp det med att få en grammatiklektion överlämnad till mig på tröskeln. Körde lite göteborgshumor kring att böja verb så var lektionen redan en succé. Jag känner att den här perioden i mitt lärarliv kommer göra att det känns mycket lättare sen när jag faktiskt får planeringstid.

Små pizzor, liten bror, lilla b och min lilla Stampe. Det var ett litet tema på kvällen.

Jag trodde aldrig att jag skulle få (positiva) rysningar av "En sockerbagare". Nu har jag fått det 2 gånger inom loppet av några veckor. Häftigt när det är killarna i år 4 som lyckas med den bedriften.
Goder afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar