tisdag 20 november 2012

Paprikaben

-... och en Salami med lök.
-En Salamipizza med lök??
-Ja.
-Det är paprika på den.
-Ja... Men hon ville tydligen ha lök också.
-Jaha.

När man har sprungit ett självplågarpass med tillhörande benstyrketortyr (jag testar det igen för att få ordning på mitt knä) så har man gjort sig förtjänt av ett upplyftande samtal med pizzabagaren.

Jannas jobb är sjukt. Ja alla är sjuka hela tiden alltså. Det är inte så konstigt när de hela tiden går till jobbet trots att de är sjuka bara för att "alla är sjuka". Det är lite som att sitta i en sjunkande båt och göra hål i botten för att släppa ut vattnet. Nu får det vara nog! Janna stannar hemma imorgon och lagar båten.

På mitt jobb gick jag och de andra eftersläntrarna fronterutbildning idag (Fronter är typ hemsidor på nätet där man kan lägga upp info till föräldrar och elever, få in inlämningsuppgifter o.s.v.). Halvvägs in i utbildningen blev jag uppgraderad till admin. Lite stolt över den kometkarriären. Synd bara att jag inte bytt skola i systemet och därför bara kan administrera min gamla skola. Det kanske går att utbyttja till något kul å andra sidan...

Var snälla mot varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar