måndag 3 december 2012

Falskt alarm

Måndag, årets kallaste dag, brandlarm och då går dragkedjan till vinterjackan sönder. Det var ingen bra start på veckan. Det blev dock bättre ju längre dagen gick. Att bli kallad Pappa, av två klängiga tjejer på fritids, vet jag däremot fortfarande inte riktigt hur jag ska ta.

Om någon i helgen blev ifrågasatt huruvida man stulit mina vantar kanske den/de vill veta vad som hade hänt med mina vantar. Vantarna låg i min mössa. Ja, i mössan som jag hade på huvudet. Jag upptäckte dem när jag skulle ta på mig mössan andra gången för dagen.

Imorgon ska jag informera om våra kommande rastaktiviteter 8 gånger. Tror jag kommer känns mig lite tjatig.

Sillydeeps årliga frågesport drar igång här och nu. Korrekta och kreativa svar genererar poäng lite på måfå. Användning av google eller dylikt kan komma att bestraffas med poängavdrag. Användning av prestationshöjande medel kommer inte att ifrågasättas. Efter x antal frågor fram till nyårsafton kommer en segrare att utses och prisas.

Sillydeepfråga 1:Vad är skillnaden på larm och alarm?
Adjöken!

1 kommentar: