tisdag 4 december 2012

Fråga 2 och fråga 200

Idag har jag känt mig som jultomten när jag sprungit runt från hus till hus och hoppats på snälla barn. Nu känner jag att jag kanske gjort för bra reklam för vår rastverksamhet. Tveksam till hur det skulle funka att 1 pedagog kör Killerball med nästan 200 barn.

Dagens citat (levererat av en grannflicka (~7), till sin syster (~9), när de åkt tefat nerför en 4-5 meter lång backe på innergården):
"Ska vi gå och fråga om vi får ha hjälm på oss?"

Sedan sprang de iväg för att fråga. Jag tror inte att de barnen är särskilt jobbiga.

Nuvarande poäng i Sillydeeps folkliga frågesport (vi får nog byta ut namnet på tävlingen innan någon börjar förkorta det "Sd ffs") är som följer:
1) Fyndiga pappan, 1p (för ett svar som var  "Jooo alltså men felfelfelfel")
2) Övriga, 0p

Ni kan fortfarande skicka in era svar på fråga 1 (ni hittar frågan i gårdagens inlägg, och vi menar inte så bokstavligt som pappan trodde), men här kommer fråga 2:

Hur många barn (av knappt 200 i år 3-6) kommer delta i torsdagens Killerball?
Svara senast torsdag förmiddag och var glada om ni skulle få några poäng!

Nu blir det handboll.

God afton!

4 kommentarer: