söndag 2 december 2012

Rekord och adventshelg

Under november månad (till skillnad från november vecka?) slog Sillydeep ett personligt rekord. 907 besök på en månad! Woho! Det tidigare rekordet var 888 och var över ett år gammalt. Jag vet väl ett tiotal som läser bloggen, men jag antar att ni inte går in 90 gånger var på en mån. Vore kul att kunna se vilka som varit inne på sidan. Ni behöver inte oroa för att jag ska lägga in en "storebror"-funktion på sidan, men ni får gärna lämna en kommentar då och då.

Helgen har varit i Ljungsbro (med walterssonkväll och simskola) och i Vimmerby (där vi skulle hjälpa till med farmor Perssons flytt. Men vi dök upp när flyttandet typ var färdigt. Vi fick hjälpa till med slutspurten. Sedan hann vi även med perssonkväll och en sväng på adventsöppet i Vimmerby. Vimmerby är som en enda stor teater. Man kan tro att det bara är i ALV, men det är överallt).

När första ljuset brinner
alla undrar vem som tänt
Och alla barnen frågar
varför firar vi advent

Det är nåt med religion
och gamla traditioner
Men mest så är det mysigt
 dessa lussebullsfasoner  

Så låt ett ljus få brinna
och tolka't som du vill
Använd det som själavård
eller använd det som grill.

Jag ska bli diktare när jag blir stor. Men nu ska jag se på amerikansk fotboll. Ta hand om er.

God afton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar