onsdag 12 december 2012

Uppupp

Kom på att jag bara måste berätta en sak jag fick höra när vi var på julmarknad på Brunneby musteri i helgen. Det sägs vara fult att skryta, men jag blev så väldigt stolt. Träffade en pappa till en av eleverna i Min Vreta kloster-klass. Jag frågade hur det gick för dottern och klassen i skolan. Han sa att det gick bra, men att de saknade mig. Dottern hade sagt att hon tyckte att jag var en så bra lärare. Bättre än alla de haft efter mig (det inkluderar även henne som jag vikarierade för). In your face!

Samtidigt har jag under knappa året sedan jag slutade på Vreta kommit på väldigt många grejer som jag kunde gjort så sjukt mycket bättre. Jag står fast vid mitt mål att bli världens bästa lärare och vägrar att lyssna på eventuella tveksamheter inför det. Krävs det att jag byter mellannamn till Hybris så gör jag det.

Imorgon är det Lucia! Fyran jag jobbar i nu står för hela luciaframträdandet. En lång tids träning är över och nu kör vi framträdanden hela dagen imorgon. (Ja vi har pepparkaksgubbar. 3 stycken och de är inte valda baserat på hudfärg. Vi har även 3 tomtar. De är röda). Tyvärr får jag inte fota eller filma så att ni får ta del av det hela.

Nu ska jag gå och leta barrikader.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar