fredag 20 augusti 2010

Äventyr i smålands skogar

Som sagt innan (Jörgen inlägg) så jobbar han och jag ikväll. Just nu är det en människa utöver oss som vistas i hela denna byggnad så jag tänkte att jag oxå skulle knåpa ihop ett inlägg :) Mina inlägg är ju dock mer av den ytliga sorten om man jämför med Jörgens djupa tankar om världen :P Men jag gillar att berätta för folk om vad jag har för mig om dagarna. Sen kanske även jag överraskar med ett djup inlägg, eller kanske inte, det vet man aldrig. Det kommer inte idag iaf!

I onsdags fyllde min lillasyster, som inte är så liten längre, 18 år. Det får en själv att nästan känna sig lite gammal. Så jag åkte ner till Vimmerby för att kunna vara med och fira henne och det var kul. Känns som om jag inte kommer att så mycket tid framöver till att åka ner och hälsa på resten av familjen så det var skönt att få komma ner innan skolan börjar igen. Jörgen kunde inte följa med eftersom han jobbade på onsdagen men istället kom han och hämtade mig på torsdagen så att vi kunde hitta på äventyr på vägen upp till Linköping. Eller det kanske inte började som ett äventyr. Han ville visa mig hans familjs sommarstuga som de hade när han var liten som ligger ute i skogen utanför Kisa. Äventyret började när vi åkte ganska så mycket fel nånstans i djupaste smålandsskogen och regnet öste ner samtidigt som vi åkte på den kringligaste vägen jag varit med om. Men efter att ha frågat om vägen i Ydrefors kom vi tillslut fram till vårt mål. Jörgen var väldigt glad och sentimental när han fick visa sitt sommarhem för mig och jag måste säga att det var ett väldigt mysigt ställe som huset låg på trots att man var tvungen att gå på det trafikerade järnvägsspåret en bit för att komma till platsen :P Jag skulle gladeligen spendera ett par sommarveckor där!

Sen åkte vi hem och hyrde film bara för att det regnade så mycket :)

Imorgon är blir det till att gå upp tidigt för att täcka för Frida på jobbet tills hon orkar ta sig ut hit till Ljungsbro. Sen ska jag titta på fotboll och hoppas verkligen att Ljungsbro kan få vinna en match nu när det är jag som tittar och på kvällen blir det till att hitta på nåt skoj. Förslag mottages :)

/Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar