söndag 29 augusti 2010

Grattis Pappan!

Det är helg och har så varit ett tag. Det är bra grejer.

Vår helg började redan i torsdags efter en föreläsning om enkätmetodik. Lite inspirerad av den så kommer här en lite tydligare helgsammanfattning i punktform.

Det bästa med helgen (utan inbördes ordning. Eller?):
+BK Ljungsbro - Stjärnorps SK 3-1 inför storpublik på ett "Ljungsbro marknads"-präglat Cloettavallen. För er som inte vet vad Stjärnorp är och varför det är så roligt att slå dom så kan ni smaka på orden "Derby", "Ärkerival", "Efterslängar", "Trash-talk" & "Dummingar". Känn efter hur de smakar och ha sedan i åtanke att jag censurerat ganska hårt.
+Janna klarade sin Mattetenta! Hon kunde typ allting som hon skulle kunna, hade en urusel dag i tentasalen, svarade fel på sådant som hon kunde när hon gick i lekis, räknade bort sina chanser fullständigt och Klarade tentan :)
+Nu är alla våra simskolor igång och barnen är ju så goa att man mest går omkring och ler.

Det sämsta med helgen:
-Jag förstörde The ringfinger genom att välta en stor högtalare över det.
-Det var svinkalt, konstant regn och sen grillning när vi var på en i övrigt mycket trevlig 75-årsfest (3*25-års).
-Pizzerian i Rimforsa stänger 21:00 på lördagar och gör inga undantag.

Jag har blivit lite kär i två låtar och gör därför en lista med dom också:
*"Tommy-Gun" - Royal Republic
*"You're Gonna Go Far, Kid" - The Offspring

Helt ärligt så hade listor ingenting med enkätmetodikföreläsningen att göra. Men det här är vår blogg så jag gör som jag vill. Det är bra grejer.

Nu ska vi åka och gratta min pappa.

Grattis Pappan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar