söndag 15 augusti 2010

Lång men awesome helg :)

Ja det har det verkligen varit och Jörgen säger att jag nu måste skriva ett inlägg om den.

I fredags skrev jag omtenta som inte gick som planerat, usch för omtentor, det verkar som om matematikhjärnan inte vill vara med på tentor. Men det är bara att svälja misslyckandet och dränka sorgerna med alkohol :P Vilket jag gjorde på fredagkvällen hos Malin. Det var förfest där eftersom [hg] återöppnade efter sommaren och roligare förfest har jag inte varit med om på länge. Skönt att helt kunna slappna av och bara umgås med folk precis som man är. Så tack för det Malin :)

Lördagen bjöd sen på återhämtning och inflyttningsfest i en typisk tätortsvilla mitt ute i skogen av ingenstans. Det var en udda kombination av människor men trevligt blev det ändå. Vi åt god mat, drack lite vin och lekte lite lekar. Sen var jag ju tvungen att under eftermiddagen trösta Jörgen eftersom de förlorade sin fotbollsmatch mot Vadstena på ett snörpligt sätt. Fast sötnosen gjorde ett mål iaf och det händer inte så ofta som mittback, synd bara att jag inte var där för att se det.

Idag blev det till att gå upp tidigt för att hinna till Leta i Vreta som är en tävling som går ut på att man letar efter små träbrickor med siffror på inom ett inhägnat skogsområde. Det finns 200 träbrickor som de slänger ut inom området, när startskottet går springer en massa människor ( klart fler än vad det finns träbrickor ) rakt ut i skogen från olika håll och försöker hitta nån bricka. Man har en timme på sig att leta. Både jag och Jörgen hittade var sitt nummer :) Det gäller verkligen att vara snabb dock, de flesta brickor hittas de första 5 minuterna typ. När tiden går ut har de lottning om vilka nummer som vinner vad. Alla nummer vinner någon ting, jag vann ett kaffepaket och ett penselsätt och Jörgen blandade verktyg :P Jag hade ju dock hoppats på att vinna cykeln som var förstapriset med det får väl bli nästa år ist.

På vägen hem stannade vi till hos föräldrarna Waltersson där vi visst blev kvar i 5 timmar :) Blev allmänt häng med mat och efterrätt, mumsigt var det verkligen!

Nu är det en vecka kvar tills skolan börjar igen så nu gäller det att klämma in så mycket som möjligt som man inte har hunnit med under sommaren :) men det känns bra inför skolstarten iaf.

Oj vad långt inlägg det blev :p / Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar