fredag 6 augusti 2010

En dag av kärlek

Det blev en väldigt bra dag igår :) Vi började som sagt med Skänninge marknad och det var varmt, mycket folk och mycket och titta på, precis som det ska vara på marknad! När vi hade tittat klart på alla roliga, fina, fula och konstiga grejer, köpte dock inte så mycket, samt fått i oss lite mat drog vi vidare till Motala och spelade äventyrsgolf :) det är mycket roligare än vanlig minigolf så ni som inte har testat, gör det! Vi åt oxå glass, eller jag iaf, jörgen är laktosintolerant, mer glass till mig ;), och kollade in stranden och de fina husen i Varamon.

På kvällen firade vi med hemgjord pizza och rödvin. Pizza; me like, rödvin; absolut inte :P Men Jörgen påstår att vi ska fortsätta testa några sorter till innan jag får tycka illa om det röda vinet.

Idag ska snart ge oss ut i skogen för att se ifall vi hittar lite gult guld ;) är så jäkla sugen på en kantarellmacka just nu :) Sen blir det till att räkna matematik för mig resten av dagen, wohoo då. Imorgon ska jag till Tranås och jobba för pappa, ska bli kul att träffa iaf halva familjen eftersom Linda (lillsystern) oxå jobbar just nu. Pappa skulle antagligen åka hem till Vimmerby men jag och Linda kan nog hitta på nåt kul :P Även söndagen spenderas i Tranås då jag ska på dop med familjen Waltersson.

Bilder från gårdagen kommer senare idag :)

Så hörs på måndag igen, Jörgen är säkert duktig och uppdaterar under tiden, / Kram

1 kommentar:

  1. Jag har hört att man ska äta något 7 gånger innan man tycker om det, så det är bara att bälja i sig 7 glas med en gång ;)

    SvaraRadera