tisdag 17 augusti 2010

Salt för söt

Walterssons Cup med temat "Djur & natur" är nu igång och jag inledde med en stark 6-2-seger. Det blev många frågor om huggormar, vilket visade sig vara något som jag är sjukt bra på. Ingen vet varför. Janna kliver in i turneringen imorgon onsdag, så då får vi se om hon har lärt sig någonting under utomhuspedagogiken.. Ni kan följa cupen här: http://www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=10405

Just nu är Janna på en liten liten tjejfest. Storleken har ju dock ingen betydelse, säger dom, så det kan nog bli ett jäkla röj. Eller det blir nästan garanterat det om man ser till vilka som är med på festen.. Det är däremot inte en lika liten tjejfest som den som Tjej-Bernt hade i morse, på jobbet, i min systers mage.

Jag ägnar kvällen åt kurerarande. Har varit lite hängig med småont i halsen och idag så upptäckte jag att jag även har min klassiska "antifeber". Dom flesta får ju lite lätt feber när dom får sån här "vanlig sjuka". Jag får antifeber. 1 grad lägre än min vanliga temp idag på eftermiddagen. Lustigt. Men jag testade att sova lite och sen åka och träna fotboll. Det höjde säkert tempen i kroppen lite, så nu får vi se om det hjälper. Tänkte fullborda kuren med ett glas vin nu, men jag kom på att jag säkert ska hämta hem Janna så småningom, så jag får hålla mig till någonting alkoholfritt.

Av/På-knappen på vår digitalbox har slutat fungera, och den står därför hela tiden i På-läget. Är det ett tecken?

Här nedanför kommer veckans pryl. Om ni inte vet vad det är så är ni hjärtligt välkomna att gissa i kommentarsfältet.



Ciao!

1 kommentar: