fredag 20 januari 2012

Karantänsdag

Idag har jag min första karensdag någonsin. Vaknade upp med feber imorse och var inte alls i form för att gå och smitta barn och kollegor. Istället blev det alltså karensdag. Jag skriver ordet (karensdag) ganska mycket för att smaka lite på det. Tidigare har alla dagar jag varit sjuk varit utan lön (bara jobbat timmar innan Vreta och på Vreta var jag aldrig sjuk) så det känns inte så lustigt att inte få lön. Om jag inte blivit frisk tills på måndag så kommer det nog kännas konstigare att få betalt för att vara sjuk. Men jag tror att jag är frisk tills dess. Mer tveksamt om jag är frisk till travkörningen imorgon. Ska jag behöva flytta den en gång till?

Jag tänkte sova en massa timmar till efter att jag sjukanmält mig för att skynda på tillfrisknandet, men det gick inte. Känner mig visserligen halvt sovande, men somna helt vill kroppen inte göra. Så nu har jag flyttat till soffan och skriver blogginlägg (som ni kanske märker). Kanske däckar sen istället.

Jag tänkte lite på karantän. Det kan man ju tycka borde höra ihop med ordet karens. Ni ser ju likhet både i hur det låter och vad det är. Men karantän betyder typ "40 dagar" medan karens betyder "vara utan". Jag vill hellre vara utan karantän än få karens i 40 dagar.

Hare!

2 kommentarer:

  1. Ta det lugnt idag och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Träffade några Vretabarn i tisdags som blev sura när jag sa att du inte var deras lärare längre. Det blev ganska kul med tanke på att det var rektorn som var med barnen.

    SvaraRadera