torsdag 5 januari 2012

Knän

I tisdags gjorde jag min första fotbollsträning efter lite mer än 3 månaders knävila. Jag hade nästan glömt bort hur sjukt kul det är. Nu är det bara att hålla tummarna för att knäna håller. Jag har ett knä (höger) som jag böjde till lite dumt när jag brakade ihop med en kille i en glidtackling förra säsongen. Det knät högg till några gånger under träningen trots att det inte utsattes för några jättestora påfrestningar. Dock funkade det jättebra att passa och skjuta med högern och det blev inte värre efter träningen. Sen har jag ett knä till... som kallas vänster. Det är nog inget fel på det knät, men en muskel som fäster i det knät är väldigt jobbig och förstör för knät hela tiden. Tror det är något följdproblem av att jag stukade vänsterfoten illa och spelade med tejpad fot länge. Det knät klagade ingenting på träningen men muskeln har varit väldigt tjurig sen dess. Blandade resultat men en bra start på en upptrappning till nya äventyr.

Jag har haft mycket tid att skriva den här veckan men inte skrivit här i bloggen. Jag har skrivit annat. Vi får se var det landar. Dock behöver jag ett bättre ställe att skriva på. Ska nog  bygga mig ett skrivarrum med höj- och sänkbart skrivbord eller nåt sånt. Jag lovar dock att skriva här snart igen. Kanskte om roligare saker än knän.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar