tisdag 12 februari 2013

Brottas med stora problem

Brottningen är på väg bort från OS! Brottning har ju alltid funnits med i OS. Det är ungefär som om påven skulle avgå. Ett OS till får iaf brottningen vara med på och sedan är de faktiskt en av 8 sporter som får chansen att slåss om en plats i OS från och med 2020. Nyligen petade baseball/softball är en annan av de 8 sporterna. Kubb finns inte med bland de 8. Sen är det väl lite av ett sundhetstecket att en sport där lottdragning och/eller korrumperade domare avgjorde matcherna inte får vara kvar (även om jag måste säga att de senaste regeländringarna ledde till attraktivare brottning).

Jag tror att mitt nästa riktigt stora projekt ska vara att starta ett OS för sporterna som inte får vara med i riktiga OS. Lovely Olympic Spirit to Everyone Rejected ska det heta.

Vi missade parallellslalomen! Jag sa igår kväll att vi skulle se den och Janna verkade omvänd efter att ha tänkt tillbaka på gamla vackra minnen från Vimmerby. Men båda glömde bort den. Janna glömde även bort att hon ville se det, men mig är det synd om. Buhu. Verkar ha varit sevärt också. Bra medaljerat av Sverige iaf. Med vår hjälp hade det blivit guld.

Nu ska vi se på Arrow. Grön.

Ciao så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar