söndag 10 februari 2013

Långhelg

Det är inte alltid långhelg är någonting bra. T.ex. när det är lång p.g.a. sjukdom. Nu laddar vi dock för en vanlig vecka (och veckan efter det kör vi på en bättre variant av långhelg).

Deltävling 2 av melodifestivalen igår. Var ju klart bättre än första deltävlingen. Snygg-Erik & Norskan var nog min favorit. Hoffsten gick till final. Jag tror att det var dels på att hon är omtyckt av många (inte så mycket för det hon lyckats med internationellt utan från körslaget och för att folk känner för hennes kamp mot sjukdomen) och dels för att hon körde en "Roxette-låt" (det är ju ingen skräll att många svenskar gillar Roxettes musik). Bananen tror jag gick till final dels på en stor och glad show och dels på att han varit med förut. Tipset till nya artister i melodifestivalen är ju att spara sin bästa låt till andra gången man är med. Det tror jag både Sean Banan och t.ex. Eric Saade skulle ha tjänat på. Skönt att jag får analysera melodifestivalen...

Om jag ska klaga på någonting så är det allt klagande. Men det kanske är lite att måla in sig i ett hörn. Så om jag vänder på det så gillar jag folk som har en massa åsikter om saker och ting och ändå inte behöver klanka ner på eller idotförklara andras åsikter. That I like.

Jag har även funderat på att jag går in hårt för att bita mig i läppen när jag tycker att det är orättvist i tävlingar. "Det är ju bara en tävling", "Det viktigaste är ju att alla har kul" och allt sånt där. Men ibland undrar jag om jag inte borde säga lite mer vad jag tycker i sånna frågor ibland, på ett bra sätt. Det liksom ligger och gnager inom en annars. Oavsett hur det går i tävlingen faktiskt så fastnar min hjärna på små orättvisor som jag tyker är ologiska. Alternativet är ju att träna på att släppa saker även från sin egen hjärna och gå vidare. Jag gör så nu. Skönt att få analysera sig själv.

Det blir nog inte mycket vettigare än så den här söndagskvällen.

Ta hand om varandra!

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar