måndag 8 oktober 2012

Dagen V

Jag tänkte skriva ett inlägg om någonting, men sedan hittade jag en multitool som gjorde att jag glömde bort allt annat. Schweizerknivar kan slänga sig i väggen. Jag fick inte bort gamla slangen till duschen och testade mig igenom alla verktyg jag kunde hitta. När jag redan gett upp ett par gånger hittade jag, längst in i lådan, en bortglömt, svart, liten förpackning. Trots sin lilla storlek innehöll den precis allt. Allt i ett. Hammare, avbitare, tänger, nycklar, skruvmejslar, kofot, matberedare, klimatanläggning... ja listan kan göras lång. Jag tror att verktyget kan göra allting. Jag vet att verktyget kan ta bort duschslangar. Jag ska kalla verktyget "Verktyget med stort V" eller bara "V". V är min nya fabbo!

Jag börjar minnas att vi varit en kortis på trav idag också. Svärfars häst sprang en sväng. Det var inget lopp som man kunde vinna. Svärfars häst kom tvåa. Nu har den kvalificerat sig för att få springa lopp som man kan vinna. Kul att den gör sin första start ungefär samtidigt som vår jämnåriga springare typ går i pension. Kusinman Oskar vann ett lopp också, men då hade vi redan åkt hem.

Om man går i cirklar så hamnar man just där, där man en gång startat där man påbörjat sin färd.

Sanningen bakom hemligheten är svaret. Lycka är alltid svaret, men det är ingen hemlighet.

Mycket vettigare saker än så får ni inte ur mig ikväll. Så....

...Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar