tisdag 23 oktober 2012

WALL-E

Kollega: Har **** sagt till dig att du ska ha hennes mattelektion idag.
Jag: Nej. När då?
Kollega: Nu.

Så kan det gå när man går omkring och tycker att man har en slapp dag på jobbet. Nu krävs det väl iofs mindre jobb när man inte hinner förbereda lektionen eller fundera på hur man ska göra. Bara att tuta och köra. Eller snarare busvissla och köra.

Har damlandslagets träningsmatch (fotboll) på i bakgrunden. 37 sekunder tog det innan första målet med Pia Sundhage som förbundskapten gjordes. Helt ok start på nya jobbet.

Varifrån kommer folks besatthet av att prata i telefon? Folk envisas med att ringa och ringa när jag är på jobbet och inte kan svara. När jag sedan ringer tillbaka så kan inte de svara. Och sedan visar det sig att det handlade om någonting som likagärna kunde ha tagits med ett sms på cirka 5 ord. Jag kan nås via både sms och mail. Annars har jag även ett mobilsvar där man kan lämna meddelanden. Jag vill Inte ha meddelandet "Ring mig!". Säg vad du vill så kan jag avgöra om jag tänker ringa dig. Herregu liksom.
OBS! Ovanstående gäller inte om ni vill ringa och vara trevliga. Då går det bra.

Waldemar Kim Gunnar Dalgren ska min systerson heta. Då måste jag väl kunna fortsätta att kalla honom LillKim?

Nu ska jag snart hämta Janna i smörgåstårteland. Hoppashoppashoppas att de inte ätit upp hela tårtan.

Tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar