söndag 28 oktober 2012

Zyx

Den antydan till sjuka som jag hade i början av veckan verkade försvinna allt eftersom veckan gick. Sen efter simskolan på lördagen så märkte jag att den bara tagit några steg bakåt för att ta fart och kasta sig över mig. Ont störande långt bak i halsen så att man tappar förmågan att svälja ordentligt, snurrig i skallen (kanske beroende på att näsan inte ville släppa in luft) och huvudvärk. Natten mot söndagen var allt annat än kul. Men när man inte är hemma och ligger och tycker synd om sig själv så verkar det gå över fortare. Nu siktar jag uppåt igen. Ska ju bli en späckad och strålande höstlovsvecka.

På simskolan i lördags var det avslutning. Vi har ju fånigt korta terminer nu så det känns inte lika stort som annars. Kul var det ändå. Föräldrarna hade många snälla saker att säga (vi hade gjort underverk) och barnen var tokroliga. Janna missade dock avslutningen då hon redan var nere i Vimmerby sedan tidigare. Jag kom efter på lördagseftermiddagen. I Vimmerby gick vi på höstmarknad på ALV (Astrid Lindgrens Värld) och fick sedan stå ut med supergod trerätters och mycket trevligt sällskap. Hela familjen Persson var samlad. Idag, söndag, hann vi (trots att jag sov fler timmar än vad jag gjort på många år) med att besöka farmor Persson, åka på en roadtrip i Vimmerby och äta ännu mer mat innan vi åkte hemåt. Efter att ha uppfyllt Emmas största önskan (att få stanna i Rimforsa) släppte vi av henne på stationen i Lkpg och landade hemma, redo för lite mer mat. Det blev Thai.

Nu avrundar jag med Dallas Cowboys vs. New York Giants. Janna avslutar istället veckan med dusch.

Bli inte förvånad om saker och ting löser sig förvånansvärt bra!

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar