lördag 6 oktober 2012

Serieseger

BK Ljungsbro - Vadstena 7-1 i sista omgången av division 5 västra östergötland. Det innebär serieseger för BKL efter 19 segrar 1 oavgjord och 2 förluster. Vi är tillbaka i division 4! =D Tråkigt att jag suttit på läktaren nästan hela säsongen p.g.a. mitt knä, men det är ju lite mindre frustrerande när det går såhär sjukt bra. Det var gaaalet i omklädningsrummet efter segern. Andra gången under min seniorkarriär som vi vinner serien (vi har annars samlat på andraplatser i division fem och har även en andraplats i division 4) och då är det när jag knappt är med. Man kan ju tolka det som att det går bättre när jag inte är med. Jag tolkar det som att jag lärt upp dem väl och måste dessutom nämna mitt facit i serien den här säsongen: 3 vinster, 0 oavgjorda, 0 förluster, 2 gjorda mål... Hur som helst så är vinrött seriesegrare och tillbaka i fyran!

Inledde annars dagen med simskolor och höstmarknad I Ljungs slott. Seriesegern följdes sedan upp med 5 rätt på v75 och 3-rätters på Napoli. Det var Janna och jag som gick till Napoli, men innan vi fått in maten hade vi fått helt oväntat sällskap av Mli och b. Ingen av oss visste att den andra skulle vara där. Men jag har ju efter tidigare händelser slutat tro på sannolikhet och liknande trams, så jag blev inte så överraskad.

En helt fantastisk lördag har det varit. Nu ska jag snart gå och lägga mig som seriesegrare. Sedan ska jag ägna några månader att få ordning på mitt knä och besluta mig om hur jag ska göra till nästa säsong. Har ju iofs svårt att se hur jag skulle kunna lämna det här laget, men man måste ändå ta sig en rejäl funderare när det är en mycket viktig sak som tar bort mycket av glädjen.

Vinrött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar