torsdag 4 oktober 2012

Långt

Nu har vi tagit en lite längre helg än vanligt. Janna ska på återbesök för att se att hennes laserögon funkar som de ska. Jag ska träffa mina gamla elever i Vreta. Nu kanske någon tycker att jag är störd som tar ledigt från jobbet för att åka till gamla jobbet. Men jag har velat träffa dom jättelänge nu och när Janna ändå vill ha sällskap till återbesöket så blev det ju ett bra läge. Nu blev det ju dessutom extra bra med ledigt då vi får möjlighet att träffa Lil' Kim lite tidigare.

Idag tog jag också några timmars ledigt. Jag besökte en doktor. Doktorn tittade på mitt knä på samma sätt, ställde samma frågor och vred på samma vis som alla andra experter och kom fram till en annan bedömning än dom andra. "Absolut inget med menisken" har tidigare blivit "kan inte utesluta  menisken" och blev nu "förmodligen någon skada på menisken också". Utlåtandet "Du har för lite problem för att opereras, röntgen  kommer inte visa någonting, ta några värktabletter/inflamationsdämpande och gör ingenting som gör för ont" kunde jag ha skrivit ner på ett spelkort innan jag gick dit och  visat upp som ett fint trolleritrick till doktorn.

Veckans filmer:

DictatorEn komedi om en diktator. Hela filmen balanserar på gränsen mellan larvigt och hejdlöst roligt. Bitvis suckar man och bitvis ligger man dubbelvikt av skratt.
Filmen passar: Dig som tycker att en film aldrig kan bli för larvig. Funkar även om man helt enkelt känner att man behöver skratta.

50/50
En film om en kille i typ min ålder som tror att det jobbiga i livet är att hans sexliv är dåligt, tills han en dag får reda på att han har en aggresiv form av cancer. Ni som känner min filmsmak hör ju att det absolut inte låtter som en film för mig, men jag tycker faktiskt att den var riktigt bra. Deprimerande handling och mycket tänkvärt, men ändå inte djupt och framför allt inte mörkt. Diggar han som spelar huvudrollen dessutom. Skön film.
Filmen passar: Alla.

Moneyball
Det handlar om sport och det handlar om statistik. Ja man skulle kunna tro att det var en film gjord specifikt för mig. Nu var det kanske lite för seg och deppig för att bli en favorit, men helt klart en bra film i mina ögon. Dessutom finns det nog ingen annan "sportfilm" som visar så lite sport.
Filmen passar: till smörstekta kantareller och ett glas Cline Zinfandel.

Den här veckan har jag lärt mig om fördelarna med demokrati, vad som är viktigt i livet och baseball.

I går var jag i simhallen med mellanstadiesimmarna igen (det tjatas fortfarande ruskigt mycket om fötter på simlärarna där inne). Redan förra veckan skrev jag ner namnen  på de tre elever jag var säker på skulle klara simtestet. Jag hade dessutomm en "kanske" och nio "nej". För att inte trampa någon på tårna så gav jag dock simläraren chansen att välja ut vilka som skulle få göra simtestet. Han tog mina tre "säkert" och en "nej". Han hade 3 rätt av 4. Jag hade, givetvis, 4 av 4 :p

Jag var på fotbollsträning idag. Uppvärmning och passa boll med en skadad lagkamrat fick det bli. På lördag är det säsongens sista match.

Nu ska jag lägga upp en bild på Lil' Kim.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar