onsdag 11 maj 2011

Arbetsdag

Idag har varit en riktig arbetsdag för mig. 8:00-14:30 på ena jobbet och 15:00-... ja ett tag till iaf, på det andra jobbet. Det första jobbet var mitt första vikariat via vikariebanken. Beslutet att kryssa i "Har tillgång till bil" gav utdelning. Jag fick åka till Nykil (in the middle of nowhere) och ta hand om en årskurs 5. Vi lärde oss svenska, matte och att leka med förskoleklassare. Det var en liten men trevlig klass och kollegorna var hjälpsamma även om det var lite rörigt upplägg på deras lärarscheman. Extra tack till mamma Roxå, som tydligen jobbade lite där (jag har haft hennes barn i simskola i oräkneliga år), för hjälpen med pappersarbetet och hjälpen att hylla mig inför de andra lärarna.

På mitt vanliga jobb har jag jobbat som vanligt (med Fisken). Dagens höjdpunkt var när vi lagade vår stämpelklocka genom imponerande elektrikerskills. Men det talar vi inte högt om. Just nu är det även något annat på vårt jobb som vi inte talar högt om. Det återkommer jag till när vi får tala högt om det. Nu väntar jag på att vattenpolotjejerna ska träna färdigt så att jag kan få städa efter dom och åka hem.

I inlägget här ovan kan ni läsa om en väldigt kul nyhet på vår blogg.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar