söndag 15 maj 2011

Flytta lite granna?

Nu har vi tittat på lägenheten i T1. 2a på 68 kvadratmeter, med uteplats i söderläge. Kändes Riktigt bra! =) Fräscht. Kändes som ett hem och inte som ett förvaringsutrymme för människor (till skillnad från vissa lägenheter vi tittat på innan).

Den stora nackdelen med lägenheten är ju priset. Ganska exakt dubbla hyran mot vad vi har nu. Det kan ju vara lite saftigt när ingen av oss har något fast jobb. Dåligt var också att det tydligen kunde bli väldigt varmt på sommaren (vi är ju dock väldigt värmetåliga båda två) och att det inte finns parkeringsplats nära.

Jag tror ändå att det kan bli  vårt nya hem. Det första hemmet som verkligen är Vårt gemensamma hem. =) Vi borde få veta hur det blir någon gång den här veckan. Flyttar vi så blir det redan 1:e Juli. Då är vi i Norge, så vi hoppas att många kan hjälpa till med flytten i så fall så att det är färdigt när vi kommer hem...

Ikväll ska vi se på finalen i hockey-VM. Den går på en kanal som vi inte har. Men om vi tar med en liten väska med hjul så kanske vi får titta på matchen hemma hos någon annan.

/Jörgen
Rekrytgatan 21
Linköping

3 kommentarer:

  1. Jag har två synpunkter:
    1. Man får inte ha större lägenhet än vad jag och Jacob har(ska ha!)! Känns ju lite fuskigt att ni ska ha en tvåa som är större än vår trea?
    2. Den 1 juli ska ju ni komma ner och hjälpa Jacob flytta (eftersom jag nog jobbar) så ni får nog ställa in Norge-resan...


    ;)

    SvaraRadera
  2. Hur liten är er (blivande) lägenhet då? (Så att vi vet hur mycket vi behöver ta bort om vi får lägenheten). Vår lägenhet är å andra sidan större på insidan än på utsidan, så då kanske det är lugnt?

    SvaraRadera
  3. Vår trea är 65 kvm! Så om ni kan ta bort ett hörn eller två så vore det mycket mer rättvist tycker jag! ;)

    Fast jag tycker ju faktiskt ni ska få lägenheten. Ändå.

    SvaraRadera