onsdag 25 maj 2011

Knappa 20

Nu har jag varit hos kiropraktorn. Han visade sig vara sjukgymnast. Det kändes iof vettigare än kiropraktor när det handlade om en fotledsskada. Han berättade hur som helst att skadan var på något rejält/grovt ligament. Det var alltså någonting som inte brukade gå sönder så ofta, men när det väl gör det så tar det mycket längre tid för det att läka än en vanlig stukning. Men att det var ett så rejält ligament innebar även att jag inte behövde oroa mig för att det skulle gå av eller så.

Dom två bästa citaten under sjukgymnastbesöket:

1) Receptionisten: "Har du fyllt 20 ännu?"

2) Sjukgymnasten: "Spelar du i a-laget? Ja då tycker jag att du kan tejpa och fortsätta spela."

Jag gillar när vårdpersonal har som mål att folk ska få leva det liv dom vill och inte bara det absolut säkraste livet som man kan leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar