måndag 2 maj 2011

Nya tider?

Jag städar. Men det är inte det som är nytt. Jag brukar faktiskt städa ibland. Kanske kan bli nytt att vi håller bättre ordning än vanligt därefter?
Något som kan bli nytt är vårt boende. Vi ska förhoppningsvis iväg och titta på en lägenhet nästa vecka. Det har vi ju iof sagt flera gånger förut utan att det blivit någon flytt. Kan ju bli så igen, men chansen till nytt finns iaf. Dock så såg jag nyss på stångåstaden att köpoängen som krävdes för att vara topp-5 (det är bara dom som får  titta på lägenheten) har skjutit i höjden rejält. Och då är det ändå många dagar kvar som den ligger ute. Vi får se hur det går.

Nytt kan också bli att jag börjar jobba lite tider för vikariebanken nu. Jag har iaf återöppnat mitt konto (hade visst varit så inaktiv att jag blivit "vilande") och gjort mig tillgänglig för en del tider. Ska försöka pussla ihop det med jobb på badet så att det blir en perfekt kombo. Sen håller jag utsikt efter "riktiga" lärarjobb till hösten givetvis. Hojta om ni ser något intressant.

Nya är även min systers rabarber. Vi tänkte försöka ta oss dit i eftermiddag och se om vi kan byta till oss  några rabarber i utbyte mot hjälp med systers nya jobbmobil.

Ny ska också min mustasch bli. Ja det är ju maj nu så mustaschkampen drar igång. Jag rakade mig iof igår kväll, men maj är långt så jag ska nog hinna få till något vackert. Jag som passar så bra i mustasch...

Tjingtjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar