söndag 29 maj 2011

Elithelg

Jag var lite hängig på jobbet igår. Hängig och lite seg i skallen. Men det gjorde ju inte så mycket, för jag skulle ju bara sitta på bänken i vår match mot lokalkonkurrenten Stjärnorp. Jag litade inte helt på min fot (då jag inte hunnit testa den ordentligt) och skulle bara hoppa in på slutet om det verkligen behövdes. Men så gjorde en lagkamrat sig illa efter knappa 2 minuter. Dåligt uppvärmd, hängig och med tveksam fot fick jag kasta mig rakt in i hetluften. Det var iof kallt ute, men när man möter Stjärnorp så är det alltid het luft. Trots uppladdningen så funkade allting bra. Eller så var det tack vare uppladdningen. Hann ju inte känna efter eller så.. Vi vann med 4-2 och hakar på i toppen på serien. =)

På kvällen var vi hemma hos FoT, spelade kort och såg på finalen i Champions League. Det var klart mindre ansträngande än att spela fotboll själv.

Idag orkade vi gå upp. Vi orkade även åka på auktion och där ropa in en grupp med utemöbler. 4 stolar och ett bord i helt ok skick för 450:-. Kommer passa finfint på vår uteplats tror jag.

Nu har vi hunnit se lite på elitloppet. Janna tittade iof inte så mycket, men hon hann säga till mig att spela 10 kronor på Brioni som vinnare. Och givetvis vann Brioni, till 27 gånger pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar