måndag 9 maj 2011

En ny kompis från apberget

Tänk om MacGyver och Wild Kids-Ola skulle ställa upp som ett lag i Amazing Race. Jag tror att dom skulle vara oslagbara.

I  helgen var det alltså jobb, jobb, dop och match. Jobbet gick bra både fredag och lördag. Dopet var jättefint och jag lyckades läsa den lilla texten som jag skulle läsa i kyrkan. Terje var tyst (men vaken) genom hela dopet och verkade verkligen uppskatta dopvatten. Matchen var med b-laget borta mot bra motstånd. Vi lyckades kämpa till oss 1 poäng genom 2-2. Det sämsta med matchen (och helgen) var att jag slog upp min fotledsskada igen.

Janna har nog en annan kandidat till vad som var det sämsta med helgen. En av hennes värsta mardrömmar inträffade nämligen. Vårt modem/router har dött! Vi har bara mobilt bredband nu och det fungerar inte på Jannas dator. Katastrof! Janna ser ju inte tv-serier på tv utan på datorn. Och Janna är helt klart mer berooende av tv-serier än vad Wild Kids-Ola är av kokain.

"Vi måste lägga på köttet nu medan det brinner!", "Det är ju inte varmt!", "Köttet kommer aldrig att bli färdigt!!", "Kan vi inte steka det istället..". Dessa citat är det nästan garanti på att få höra om man kommer på grillat på Djurgårdsgatans finaste. Nästa gång ska jag starta grillen i smyg. Eller så får det bli  ny grill och bra kol (och starta grillen i smyg).

Vikarie är inte min grej. Jag är för mycket kontrollfreak för det. När jag lägger mig på kvällen så vill jag veta när jag ska gå upp och jag vill ha lite koll på vad jag ska göra dagen efter. Inatt vaknade jag var 20:e minut förvirrad över att jag inte visste om jag skulle få ett samtal tidigt på morgonen om att jag skulle vikariera idag eller om jag inte skulle ha någonting alls inplanerat på hela dagen. Passar mig som foten i  handsken. Inte alls. Jag funderar på att ligga kvar i vikariebanken, men plocka bort dagen efter när jag lägger mig på kvällen. Så att jag bara kan ta dom bokningarna som har lite framförhållning. Jag förstår ju att dom behöver ringa in vikarier med jättekort varsel alltså, men det funkar väldigt illa för mig som är beroende av sömn och lite planering. Hade jag inte haft något annat jobb så hade jag ju fått stå ut med det. Men jag har ju ett annat jobb som jag måste tacka nej till vissa tider för att kunna ligga vaken och vänta på att kanske få vikariera. Får fundera vidare på hur det ska gå att pussla ihop dom två grejerna. Jag ska se till att hitta ett jobb till höstterminen också så att jag slipper känna att jag måste vikariera för att "få in en fot" någonstans.

Nu verkar jag ju inte vikariera idag utan jag ska städa, sola, jaga Bredbandsbolaget, leta jobb och träna så mycket fotboll som min fotled tillåter.

In Ola we trust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar