måndag 2 maj 2011

Pastadagen

Jörgens stora pastadag är inte idag. Jag vet faktiskt inte när den är, men den är hur som helst inte idag. Idag är nämligen min stora antipasta-dag (ja inte antipasti som i "förrätter" utan antipasta som i "verkligen inte pasta"). Jag lagade lite blandade pasta att ha till lunchen + 2 matlådor. Sen måste man ju hälla av vattnet från pastan. Man behöver dock inte ha som slutkläm att man häller av pastan.. Rakt ner i diskhon, där jag precis innan spolat av stekpannan, hällde jag den. Fräscht.

Janna hade precis kommit hem och blev nog lite skrämd av mitt högljuda antipasta-skrik. Förlåt Janna. Jag är inte farlig, jag lovar. Du behöver inte vara rädd för mig längre. Det är pastan som ska vara rädd.

Den sluga pastan gav nämligen inte upp där. Janna gjorde nämligen Spaghetti till våra matlådor och när jag i godan ro (och det var inte i godan ro utan som vanligt i en jobbpaus som med jämna mellanrum avbryts av att man måste rusa till kassan, telefonen eller blödande tår) så kastar sig en Spaghetti, snabbare än vad jag hinner reagera, ner i luftstrupen och försöker kväva mig genom att på något magiskt sätt linda sig runt luftstrupen i någon form av snara. Som tur är så har jag tränat mycket på att hosta det senaste året och lyckades efter en viss kamp att betvinga herr Spaghetto (Spaghetti i singular).

Nu lovar jag att inte äta mer pasta på hela dagen.

La pasta è di strumenti del diavolo per creare il caos nell'universo!


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar